-->

Discord Bot Nasıl Yapılır? Video'lu Anlatım




Video'lu Anlatım;


Yazı ile Anlatım;

Marhaba; Bu yazımda Discord bot nasıl yapılır detaylı bir şekilde anlatımını yapacağım. Öncelikle belirtmek istediğim biz kodlama dili olarak JavaScript kodları ile discord.js kütüphanesi ile çalışacağız sitemizde paylaşılan kodların hepsi JavaScript tabanlı olacak. 2 tür yapım şeklinden kısaca bahsedeceğim benim kullandıklarım bunlar.
  • Windows'da Node.js veya Atom kod editör programlarını kullanarak kodlama yapılan
  • Glitch ile hem hostlayarak hemde kodlayarak kullanılan bir sistem 
Açıkçası benim önereceğim ve anlatımlarını yapacağım sistem Glitch üzerinden olacaktır eğer istek gelirse Windows üzerinden'de anlatım yaparım dediğim gibi 2 tür yoldan'da kurulumlara hakimim.

➤ Öncelikle ilk yapmanız gereken aşağıda vereceğim adımları izleyiniz

  1. Glitch üzerinden işlemleri yapacağımız buradan siteye gidip "Sing in" butonuna tıklayarak ücretsiz olarak bir hesap açın.
  2. Hesabınızı oluşturduk'dan sonra "New Project" diyerek yeni bir proje açıyoruz.
  3. Karşımıza "hello-webpage" , "hello-express" , "hello-sqlite" adında 3 adet proje türü çıkıyor. Bizim açacağımız proje türü "hello-express" olacak diğer projeler hakkında başka bir yazımda anlatımlarını yapacağım.
  4. Ve "hello-express" diyerek projemizi açıyoruz.
Buraya kadar yaptığımız işlemler Glitch üzerinden bir hesap açıp projemizi oluşturduk.
Bundan sonraki tüm kodlama ve hostlama işlemlerini bu site üzerinden yapacağız.
Not : Projenizi açtıkdan sonra ilk yapmanız gereken proje ayarlarını yapın en üst solda projenizin ismine tıklayıp ortada bir kilit simgesi ile "Make This Project Private" yazan kısmın işaret tikini tıklayın. Bunu yapmamızın sebebi ise diğer kullanıcılar projemizin içeriğini görmesini engellemek için genelde bot tokeni ve kodları bu şekilde çalıyolar projeyi kapatmak önemli.
➤ Bir diğer adım ise Discord üzerinden bir bot açmak olacak. Discord hesabınız olduğunu varsayarak adımlara devam ediyorum.
  1. İlk olarak Discord Developer girerek buradan bir Application oluşturmamız gerekiyor
  2. "New Application" butonuna tıklıyoruz ve karşımıza açılan sekmede bir isim belirlememizi istiyor "Name" kısmına application ismini belirleyip "Create" diyoruz.
  3. Karşımıza açılan sayfada "SETTINGS" kısmında bulunan ortadaki sekmede "Bot" sekmesini seçerek "Add Bot" butonuna tıklıyoruz ve karşımıza gelen kısımda'da "Yes, do it!" butonuna tıklayarak işlemimizi gerçekleştiriyoruz.
ve işlemlerimiz bu kadar.

2 Yorum "Discord Bot Nasıl Yapılır? Video'lu Anlatım"

Yayın Üstü Sponsor Reklam


Yayın Ortası Sponsor Reklam

Yayın Ortası Sponsor Reklam 2

Yayın Altı Sponsor Reklam